Νέους κανόνες εποπτείας για τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες, προτείνει η ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε σήμερα μια ολοκληρωμένη πρόταση για μια φιλόδοξη μεταρρύθμιση του ψηφιακού χώρου, ένα σύνολο νέων κανόνων για όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των ηλεκτρονικών αγορών και άλλων διαδικτυακών πλατφορμών που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το νέο πλαίσιο αποτελείται από την Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες και την Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές. Οι πλατφόρμες που έχουν απήχηση σε περισσότερο από το 10% του πληθυσμού της ΕΕ (45 εκατομμύρια χρήστες), θεωρούνται συστημικού χαρακτήρα και θα υπόκεινται όχι μόνο σε συγκεκριμένες υποχρεώσεις ελέγχου των κινδύνων τους, αλλά και σε μια νέα δομή εποπτείας. Μεταξύ άλλων, οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες (Google, Amazon, Facebook κ.ά.) θα υποβάλλονται σε ετήσιους ελέγχους σχετικά με το πόσο αποτελεσματικά αποκλείουν το περιεχόμενο που κρίνεται παράνομο και επιβλαβές με βάση τους νέους ευρωπαϊκούς κανόνες. Ακόμη, μεγάλα πρόστιμα αλλά και η απειλή της διάσπασης των μεγάλων εταιριών που δεν συμμορφώνονται, θα αποτελούν μέρος του ευρωπαϊκού ρυθμιστικού «οπλοστασίου». Αν π.χ. μια εταιρεία αρνείται να υπακούσει στους ευρωπαϊκούς κανόνες, μπορεί να της επιβληθεί πρόστιμο ως 10% του κύκλου εργασιών της. Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι νέοι κανόνες θα παρέχουν καλύτερη προστασία στους καταναλωτές και στα θεμελιώδη δικαιώματά τους στο διαδίκτυο και θα συμβάλουν στη δημιουργία δικαιότερων και πιο ανοικτών ηλεκτρονικών αγορών για όλους. Θα υποστηρίξουν επίσης την ανάπτυξη μικρότερων πλατφορμών, καθώς και μικρομεσαίων και νεοφυών…
Διαβάστε το »