αγορές

Νέα ψήφος εμπιστοσύνης από τις αγορές – Υψηλή προσφορά 15,5 δισ. ευρώ για ελληνικά ομόλογα

0 Σχόλια

Νέα “ψήφο” εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία έδωσαν σήμερα οι αγορές, καθώς εκδηλώθηκε υψηλή προσφορά για την επανέκδοση 5ετών και 30ετών ομολόγων. Οι προσφορές για τα 5ετή και για τα 30ετή ανήλθαν στα 15,5 δισ. ευρώ, με το Ελληνικό Δημόσιο να αντλεί 2,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1 δισ. από το 30ετές ομόλογο με επιτόκιο 1,67% και το 1,5 δισ. ευρώ από το 5ετές ομόλογο με επιτόκιο σχεδόν στο μηδέν. Ήταν η πέμπτη κατά σειρά έξοδος του Δημοσίου στις αγορές από τις αρχές του 2021. Ήδη από τις προηγούμενες εκδόσεις το Ελληνικό Δημόσιο έχει αντλήσει από τις αγορές περίπου 11,5 δισ. ευρώ, καλύπτοντας έτσι τον στόχο τού δανειακού προγράμματος που είχε τεθεί για φέτος. Βέβαια ο συγκεκριμένος στόχος που είχε τεθεί με την κατάθεση του Προϋπολογισμού στηριζόταν σε διαφορετικά δεδομένα από αυτά που δημιούργησε η πανδημία. Για παράδειγμα όταν συντάχθηκε ο Προϋπολογισμός του 2021, πέρυσι το φθινόπωρο, το πακέτο για την ανακούφιση των συνεπειών από την κρίση του κορονοϊού υπολογίζονταν στα 7,5 δισ. ευρώ, ενώ πλέον αισίως έχει ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο έχει προχωρήσει στις εξής εκδόσεις ομόλογων: – Ιανουάριος 2021, 10ετές ύψους 3.5 δισ. ευρώ – Μάρτιος 2021, 30ετές ύψους 2,5 δισ. ευρώ – Μάιος 2021, 5ετές ύψους 3 δισ. ευρώ – Ιούνιος 2021, 10ετές ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Η ευχέρεια του Δημοσίου να…

Διαβάστε το »

ΣΕΛΠΕ: Πέντε στους δέκα χρήστες διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορά τον τελευταίο μήνα

0 Σχόλια

Τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό την τελευταία χρονιά και τη μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 μέσω του διαδικτύου στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα καταδεικνύει εξαμηνιαία έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα έλαβε χώρα τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 857 καταναλωτές χρήστες του διαδικτύου. Η σημασία επίδρασης της κρίσης του COVID-19 καταγράφεται στην διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από τη μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%). Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περεταίρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στην γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με την μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου….

Διαβάστε το »

Παιχνίδι στρατηγικής µέσω των προσφορών

0 Σχόλια

Το κόλπο είναι απλό και δοκιµασµένο για να µη λειτουργεί ο ανταγωνισµός. Μεγάλες αλυσίδες λιανικής που διαθέτουν προϊόντα των ίδιων εταιρειών παίζουν τακτικά το παιχνίδι των προσφορών. Μόνο που στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων αν κάποιος επιχειρήσει να συγκρίνει προϊόντα διαπιστώνει ότι δεν συγκρίνονται. Παράδειγµα; Θέλεις να αγοράσεις µια ηλεκτρική κουζίνα. Βλέπεις στο ένα πολυκατάστηµα 10 προσφορές (έτσι τις λένε). Πας στο άλλο για να συγκρίνεις και διαπιστώνεις ότι τα µοντέλα του ενός δεν ταυτίζονται µε του άλλου, ενώ υπάρχουν και τα περίφηµα αποκλειστικά µοντέλα του ενός και του άλλου. Έτσι δεν µπορεί να συγκριθεί απολύτως τίποτα. Επί τη ευκαιρία µπορούν να εξηγήσουν το Media Markt και η Κωτσόβολος αν σε ορισµένες κατηγορίες έχουν ταύτιση µοντέλων (π.χ. ψυγεία, κουζίνες). Και αν δεν έχουν πώς συµβαίνει αυτό. Η Επιτροπή Ανταγωνισµού µήπως προβληµατίζεται καθόλου ή θεωρεί ότι λειτουργεί ο ανταγωνισµός; Βέβαια µπορεί και να θεωρεί ότι δεν υπάρχει θέµα ανταγωνισµού αν όλα αυτά δεν γίνονται. Όπως δημοσιεύτηκε στην στήλη Οικονο-λάτρης της «ΜΠΑΜ»  Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις.

Διαβάστε το »